نشریه دانشجویی مستضعفین

امام خمینی (ره): من امیدوارم که یک حزب به اسم حزب مستضعفین در تمام دنیا به وجود بیاید و همه مستضععفین با هم در این حزب شرکت کنند و... ندای اسلام را و وعده اسلام را که حکومت مستضعفین بر مستکبرین است و وراثت ارض برای مستضعفین است متحقق کنند. صحیفه امام جلد 9 صفحه 280

نشریه دانشجویی مستضعفین

امام خمینی (ره): من امیدوارم که یک حزب به اسم حزب مستضعفین در تمام دنیا به وجود بیاید و همه مستضععفین با هم در این حزب شرکت کنند و... ندای اسلام را و وعده اسلام را که حکومت مستضعفین بر مستکبرین است و وراثت ارض برای مستضعفین است متحقق کنند. صحیفه امام جلد 9 صفحه 280

نشریه دانشجویی مستضعفین
آخرین نظرات

ساندیس خور ، هایپ خور،...خور

چهارشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۳، ۰۵:۲۹ ب.ظ

ساندیس خور ، هایپ خور،...خور

* سلام برادر این طرفا ؟

** سلام حاجی جون، چیه ما نمیتونیم این طرفا بیاییم ؟

* معاذالله ما خوشحال میشیم شما رو اینجا ببینیم ! حالا چرا بعد از اذان ؟

** آخه جلسه کانون بعد نماز شروع میشه ، تاخیرم داره !

* کانون ؟ از کی کانون بیا شدی؟

** از وقتی فهمیدم دارم بزرگ میشم و دیر یا زود سربازی  و .. نیاز به معافیش دارم ، تازه حاجی جون تو که بهتر از من میدونی ، من فقط گیر این جور چیزام تا اداره بابام اکی بدن ...

*(سکوت)(اداره ی بابام در این سالها هرچه میگذرد معنای غریبی برام داشته اما در طبقه ای خاص هر روز ملموس تر و پر کاربرد تر میشود و کلمه ها و ترکیب هایی مثل حزبمون ، سازمانمون ، مسجدمون ، هیئتمون ... هرروز بر لغات ناشناخته ی ذهنم افزوده میشود و کلا هیچ تعریفی از کاربرد ضمیر "مون" در لغات بالا نمی توانم پیدا کنم !)

** راستی از تو چه خبر؟تو که الان باید پیش نماز باشی تا صف اخر ؟ (خنده) چی شده لقمه لذیذ تری گیر آوردی به ما هم بگو حاجی !

* (خنده ی ملیح )  نه !( یاد سالها پیش افتادم، مسجدی رو انتخاب کرده بودم تا از خانه مان دور باشد و وقتی با دوچرخه تا آنجا پا میزنیم تهذیب نفسی به خیل خودمان کرده باشیم،.توی راه هم مباحثی رو که  تو جلسه ای که مدیرش بودم باید میگفتم رو با خودم نفس نفس زنان زمزمه میکردم)

* (با شوخ طبعی) آخه من که بابام مثل شما اداره نداره (یاد سالها پیش ! دوستان و اشرار دوروبر پدرم رو گرفته بودند و اسرار و اسرار که شما محافظ شخصی شهید مطهری بودید فقط یک عکس بیارید و بقیه اش با ما ، کاری به شما میدیم که در شان اتون باشد! البته من نمیدونم منظور آن دوستان از به کار بردن شان برای آن کار چه بود ، کلا خیلی وقت ها معنی هارا نمیفهمم !)

** حاجی گرفتی مارو ؟ تو با این ظاهرت کار صد تا بابای منو میکنی ! دست بردار حاجی چه کاره ای الان؟ بیتی میتی شدی؟

* نه بابا . محصلم در کنارش خدا رو شکر اندک درآمدی هم بخور نمیر داریم . (راستی واقعا ما چه کاره ایم ؟ کجا مشغولیم ؟اسم کاری که میکنیم رو چه جوری به فارسی ترجمه میکنن ؟)

** به به ! پس تو امام صادق درس میخونی ! حالی میکنین واسه خودتون ، دختر هم که نداره راحت تذهیب نفس میکنین دیگه ...( خنده بلند!)

* نه امام صادق نیستم ، دانشگاه شاهرود روزانه فی... میخونم ! (یادش بخیر ! چقدر به ما گفتن انتخابای اولت تو دفترچه اینا باشه ، بقیه اش با ما ،اما من چون کلا تو فهم مباحثی از این دست ضعیفم نفهمیدم چندمین انتخاب باید اینا باشه ، حتی صدمین هم نشد ! شاید بلد نبودم دودوتا چهارتا کنم جالبه هنوزم یاد نگرفتم )

** حاجی گرفتی مارو ؟ دبیرستان یادت رفت چقدر سختی کشیدی تا نمازخونه راه بیفته ؟حالا بیخیال اما صادق شدی؟ دغدغه هات چی شد ؟

* (باز هم به شدت به مغزم فشار اومد تا درک کنم چه ارتباطی بین راه اندازی مسجد مدرسه تا قبولی در دانشگاه نیمه متمرکز با یک تماس و ... وجود داره)

* نه! دغدغه هام سر جاشه !(چقدر دوست داشتم برایش توضیح بدم که ان سالها من فقط 10 سال داشتم و آن سالها اساسا دغدغه من فقط پیراهن مشکی در محرم بود،کلا افق پیراهن بود،آن سالها دغدغه من خوردن شام مراسم در حد ترکیدن و بیمه شدن بدنم بود !چقدر دوست داشتم بگویم اگر آن سالها از من میپرسیدی اساسا تمدن اسلامی یعنی چه ؟ ارتباط دین با سیاست در چیست ؟ سبک زندگی اسلامی چگونه است و از این قبیل سوال ها من فقط به چشمانت خیره میشدم و با عصبانیت میگفتم حرف حرف امام ! چقدر دوست داشتم بگویم که توضیخ دغدغه ی من برای تو مثل توضیح فلسفه زندگی و آفرینش انسان برای نوزادی است که به علت تولد زودرس در دستگاه زندگی میکند و برای خودش هم زندگانیی دارد دیدنی ....)

** امان الل... حاجیییییی جون !الحق هم هنوز همون حاجی ... خور مایی ! دیگه ساندیس خور هاشم هایپ خور شدن تو هنوز ...خور موندی !

* ... (واقعا هایپ از ساندیس خوشمزه تر است فربه تر هم است آدم رو هم فربه میکند ، اما ...خور بودن نه فربه ات میکند و نه شیرین است نه انرژی زا ! هرچه بیشتر میخوری کمتر از مواهب مادی برخوردار میشوی !هرچه بیشتر اندر احوالات آن ماده ی "چیز"هم که مطالعه میکنی در نظر عوام مردم عجیب تری ! تنها یک خاصیت دارد وآنهم این است که دیگر عروسک کوکی نیستی ! عروسک کوکی تولید انبوه میشود و چندی بعد هم مدل جدیدتر و حرف های قشنگ تر ! اما یک عروسک سخن گو تا ابد حرف جدید برای گفتن دارد ! تا ابد محکوم است به آزادی بیان ! نیاز به کوک ندارد و تا ابد در تاریخ عروسکیت ثبت است !)

پ.ن:اردلان الیاسین فرید

  • نشریه دانشجویی مستضعفین

نظرات  (۱۳)

سلام نوع متن خوبه ولی به نظرم برای کسی که مخاطب عادی باشه و بخواد متن رو بخونه خیلی جاهاش قابل فهم نیست متن های داخل پرانتز هم به نظر تو ذهن حاجیه ولی اصلا به مدل صحبت کردن حاجی نمیخوره راستی متن غلط املایی هم داره تهذیب درسته نه تذهیب.در کل اگر یه کم روی اون کار بشه متن خوبی میشه.

پاسخ:
پاسخ:
با تشکر ، نمیدونم چرا وقتی تایپ کردن تهذیب رو تذهیب نوشتم ، ممنون
در مورد پرانتز ها اتفاقا وقتی جلی یک دونه - اوردم یعنی گفته های مصاحبه کننده دوی واگرنه جلوی -- میومد ، پس بعید میدونم کسی نفهمه ، بعدشم حاجی ما داره با یک نفر که بسیار اختلاف عقیدتی داره با زبان محاوره صحبت میکنه و افکارش تو پرانتز رو نمیتونه با اون ادبیات به طرف بگه از این منظر من دیدم ولی در هر صورت شما اینجوری فکر کردین درسته ! ممکنه بقیه هم فکر شما رو کنن !
سلام
خدا قوت
نمیفهمم اصلا منظورتون از این جمله چیه
اما ...خور بودن نه فربه ات میکند و نه شیرین است نه انرژی زا !
میشه بگید جای خالی رو چی میتونه پر کنه.

پاسخ:
پاسخ:
ساندیس کنایه از برداشت عوام از قشر حزب اللهی راهپیمایی برو کیک و ساندیس خور و ... هایپ خور که غالبه گروه رادیکال قشر حزب اللهی باشن کنایه است از رانت بگیران درشت مرشت که دیگه از ساندیس عبور کردند و رانت ها و موقعیت های ناب و بورسیه های غیر قانونی و واردات خودرو لوکس با ارز دولتی و ... این گروه مذهب رو خیلی دوست دارند تا وقتی که این جور بهشون سود برسه ، اما گروه سومی هم هستنید که نه ساندیس بهشون رسید نه هایپ، برسه هم نمیخورن ! صبح تا شب نقد و اعتراض ، ارزوی برگشتن به آرمان های امام رو هم دارند ، نه کرسی برای خودشون دارند نه موسسه ای نه سازمانی نه حقوق دولتی ! اصلا با اینا نمیسازند در عین حال به شدت مذهبی هستند و آرمان های امام قسمتی از وجودشونه ! این گروه در نظر مردم چون به شدت مشکلات مادی دارند و منطق جامعه میگه به جای اینکه دغدغه نظام رو داشته باشند اول باید شکم خودشون و زنو بچه شون رو پر کنند ، پس مجنونند ! دیوانه اند ! اصطلاح عامیانه اش چیز خور شدن ! (کسی که ماده ی مخدر بهش بدن و شروع کنه به پرت و بلا گفتن ) این گروه امثال مطهری ها ، علامه جعفری ها رحیم پور ها ... و یا نادر ابراهیمی ها رو تشکیل میدهند ! تمام زندگیشون وقف اسلام بوده و همیشه مشکلات مادی داشته اند و هیچ وقت و هیچ کجا در تاریخ اونجور که باید بهشون توجه نشده ! این گروه ... خورند ! بله ! چون مثل مردم خودشون رو در لجن زار مادیات غرق نکرند پس نا هنجاری هستند در میان هنجار هایی که سرتاپا ناهنجارند ! انسان های غریبه ای هستند در غربت در میان غریبه هایی که خود از خویشتن خود غریبند ! سعی کردم ساده بگم امید وارم متوجه شده باشین !
سلام
خوب بود
سلام دوست عزیز.خسته نباشید مطلب خوبی هست فقط چند تا ابهام داره توش.
1-"...خور" خیلی نامفهومه مخصوصا از پاراگراف های میانی به بعد.بماند که احتمال برداشت لغات نامناسب هم هست.
2-اونجا که گفتی باید پیشنماز باشی این ایهام رو بوجود میاره که حاجی روحانی و پیشنماز مسجده و برای خواننده شخصیت اشتباه می شه.
3-"اسم کاری رو که می کنیم چجوری به فارسی ترجمه می کنن؟" بسیار نامفهومه .واقعا هیچ چیزی ازش فهمیده نمیشه و عجیب احتیاج به طول و تفسیر داره.
4-"روزانه فی... میخونم" این "فی.." چه موجودیه ؟کیه؟کجاست؟با کی کار داره؟
5- در آخر هم "پ.ن" یعنی چی؟
مطرح کردن این دو جریان فکری و عملی در امت حزب الله ایده خوبی بود و جای تبریک دارد.
ممنون از توضیحاتتون خیلی خوب و واضح بود
خدا قوت
@ضیایی
مورد 1 برداشت نابجا ممکنه بشه بله درسته ! اما بد تر از اون برداشت تفکر نابجایی که داره میشه اما اصلا عنوان زشت و توهین آمیزی نداره !
مورد 2 وقتی چند پاراگراف بعد گفته شد که الان کجایی و ... و در جواب میشنوه که دانشگاه و کار ... مخاطب میفهمه که پس طرف ممکنه تیپ و استایل طلبه داشته باشه اما طلبه یا روحانی نیست و ابهام زدایی میشه !
مورد 3 توضیح خاصی ندارم خواننده خودش باید بگیره مطلب رو اگر هم نا مفهومه پس کسی که میخونه مخاطب ما نیست !
در باره مورد 4 اگر اسم رشته و دانشگاه کامل گفته میشد فوکوس مطلب میرفت سمت رشته در حالی که من میخواستم فوکوس نه به امام صادق باشه نه شاهرود فقط بره به سمت دانشگاهی که فرض میشه شرایط برای همه یکسانه با دانشگاهی که فرضا رابطه مسلط به ضابطه میباشد پس گفتم فی... و فیزیک ننوشتم که بگن میخواد رشته خودش رو بولد کنه !
در باره مورد 5 : پ.ن= پا نویس .قرار نیست "پ.ن" تو نشریه نوشته بشه من همه جا نقدی چیزی اگر از خودم بنویسم از فیس گرفته تا سایت ها تا جاهای دیگه این پانویس رو میزارم یعنی که مطلب بالا تالیف یا گردآوری یا هرچیزی دیگه نیست و این هم فقط برای اطلاع اعضای نشریه بود !
نه من اکثرا تو فضای مجازی چنین کاری میکنند که نویسنده اصلی معلوم بشه همین .
بابت نقدی که کردین ممنون امیدوارم جواب ها قانع کننده باشند.
توضیحاتت خوب بود برادر فقط در رابطه با مورد 3 وقتی این جمله شمارو نه بچه های کارکرده نشریه می فهمند نه افراد عادی پس چه کسایی مخاطبای شما هستند و این جمله رو برای چه کسایی گفتید؟
سلام.پرانتز بازیش زیاده.مطلب توی پیچ و تاب ها گنگ شده.مطلب نه صریحه ونه سلیس.شاید ترس موجب این گنگ نویسی شده............................اجرتون با سالار شهیدان
سلام . شیوه انتخابی برای متن هم خوبی داشت و هم بدی . خوبیش این بود که بچه های بسیج مخیز می مونند خودشون رو جای کدوم شخصیت بزارند برای همین امکان کمی داره براتون دردسر بشه. اما از طرفی بد بود چون ذهن مخاطب رفت و برگشتی کار می کنه و فرصت تمرکز ازش گرفته میشه.
به نظر من شیوه رو یک تعییر اساسی بدید اما شخصیت ها رو عوض نکنید .
نکته دوم این که می تونید از خاطره شهدایی که امکانات سپاه رو پس میزدند ذکر کنید و اشاره کنید بعضی از امکانات حقشان هم بوده است .اما مشکل الان این است که الان کار برای انقلاب برای معاش است و در ساعات اداری و با دقت در صورت حساب و دنبال سابقه بسیج و انتقال پرونده دویدن اما آن زمان دنیا دنبال بسیجی ها می گشت و آنها پس میزدند
غلط املایی هم زیاد داره
یا علی
در ضمن ساندیس خوری رو همه می دونند اما هایپ خوری و ..خوری خود من هم نمی دونستم . در کل ... خوری براتون داستان میشه
  • خان محمدی
  • سلام برادر
    بنده با شما تلفنی صحبت کردم، یکی از دوستان هم همینطور. برخی ابهام هایی که بود رو رفع کردی و لی خب همون طوری که از نظرات دوستان مشخصه هنوز مطلب ابهام هایی داره که برای خود دوستان نشریه حل نشده چه برسه به مخاطب عادی. سعی کن دوتا ابهام حتما حل کنی یکی همین "..." خور بودنه یکی هم همین بحث پرانتزها. اون اویل متن هم یه لحظه زبان نوشته از محاوره به جدی برگشته(... هرروز بر لغات ناشناخته ی ذهنم افزوده میشود و کلا هیچ تعریفی از کاربرد ضمیر "مون" در لغات بالا نمی توانم پیدا کنم!)
    منتظر مطلب اصلاح شده هستیم.
    ممنون و تشکر بخاطر متنی که نوشتی و وقتی که میزاری.
    یاعلی
  • الیاسین فرید
  • در پرانتز ها گفت و گو با وجدان مطرحه و خارج از پرانتز گفت و گو با یک ایدئولوژی زنده ! خارج از پرانتز ها محاوره ایه و داخل پرانتز پیش تر جدیه تا محاوره ای بعضی جاها البته هر دو هم هست ، در هر صورت این متن خیلی داره توضیح و تفصیل میکشه که یه جورایی به نظر میرسه مخاطبش دانشجو نیست ! این که هر بند رو من بخوام توضیح بدم پس متن در زمین خودش بازی کن نداره ! اون چیز خور هم واقعا اگر عوض کنم نه زندگی نامه شخصی منه دیگه نه متن جالبی در خور تیتر میشه ! اگر صلاح میدونید چاپ نکنید اصلا ناراحت نمیشم ! در ضمن مسئولیت مطالب نشریه هم به عهده سردبیره ! پس فردا به من چیزی نمیگن که چرا این جوری نوشتی ! خود دانید ! ولی اصلاح بیشتر از این کلا مطلب رو لوس میکنه ! مثل اصلاحیه هایی میماند که صداو سیما به مستند های دوستامون میگیره ! اونقدر زیاد میشه که طرف کلا بی خیال مستند میشه ! ولی الحق و الانصاف اگر تشخیص میدین متن برای دانشجو بیشتر از این که جذاب باشه و به تفکر و طرح سوال و جواب در ذهنش مبدل بشه (برداشت خودم) ،بیشتر ابهام روی ابهام براش ارمغان میاره پس اصلا نزنید متن رو ! چون شما مخاطباتون رو بهتر میشناسید !
    سلام.موضوع خیلی جالبه اماجای کاربیشتری داره به نظرم موضوع به این خوبی حیفه این قدر ضعیف کاربشه.لطفا رو محتوابیشتر کار کنید.ممنون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی