نشریه دانشجویی مستضعفین

امام خمینی (ره): من امیدوارم که یک حزب به اسم حزب مستضعفین در تمام دنیا به وجود بیاید و همه مستضععفین با هم در این حزب شرکت کنند و... ندای اسلام را و وعده اسلام را که حکومت مستضعفین بر مستکبرین است و وراثت ارض برای مستضعفین است متحقق کنند. صحیفه امام جلد 9 صفحه 280

نشریه دانشجویی مستضعفین

امام خمینی (ره): من امیدوارم که یک حزب به اسم حزب مستضعفین در تمام دنیا به وجود بیاید و همه مستضععفین با هم در این حزب شرکت کنند و... ندای اسلام را و وعده اسلام را که حکومت مستضعفین بر مستکبرین است و وراثت ارض برای مستضعفین است متحقق کنند. صحیفه امام جلد 9 صفحه 280

نشریه دانشجویی مستضعفین
آخرین نظرات

چشمان خواب آلود صدا و سیما

شنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۳، ۰۱:۰۴ ق.ظ

 

چشمان خواب آلود صدا و سیما

پیش مطلب شماره 36

تعداد کلمات: 324

نویسنده: واحد خواهران

خسته از گشتن در سایت‌هایی که همه آنها در یک وجه یعنی اخبار مربوط به مذاکرات هسته‌ای مشترک بودند به سراغ تلویزیون رفتم. کانال یک، کانال دو، ...هرچه جلوتر می‌رفتم از پیدا کردن برنامه‌ای برای تماشا کردن نا امیدتر می‌شدم. سراغ شبکه‌های جدیدالتاسیس رفتم. مستند، سلامت، شما و ... هیچ کدام حتی ارزش این را نداشت که لحظه‌ای بیشتر روی آنها توقف کنی. انگشتم همچنان در پی یافتن برنامه‌ای مناسب روی دکمه‌های کنترل بالا و پایین می رفت؛ ورزش، نسیم و سر انجام پرس تی وی. انگشتم از حرکت باز ایستاد؛ تصویری که از قاب سیاه تلویزیون می‌دیدم درست بود. بنیامین نتانیاهو در کنگره آمریکا. صدای تلویزیون را زیاد کردم. چیز زیادی متوجه نمی شدم ولی متوجه این می‌شدم که صحبت‌های نتانیاهو پیرامون چیست، درباره‌ی کشور من حرف می‌زد. مثل همیشه ایران در سخنان او تهدیدی برای صلح اسراییل و جهان بود. نمایندگان کنگره هم او را تشویق می کردند، تشویق‌هایی پی در پی و بی امان. چون نمی‌توانستم تمام سخنان او را متوجه شوم کنجکاوی‌ام بیشتر شد. تنها امیدم شبکه‌ی خبر بود تا شاید این سخنرانی را به صورت زنده پخش کند امیدی که نا امید شد.




مجبور شدم صبر کنم تا سخنان او روی سایت‌های خبری بیاید. عجیب است! سخنانی که در آن نتانیاهو صد و هفت بار کلمه ایران را به کار برد از شبکه‌های فارسی زبان داخلی پخش نشد. سخنانی ستیزه جویانه که عمق ترس او از قدرت ایران را می‌رساند. از قدرتی که اینک برای کشور غصبی‌اش تهدیدی بزرگ به حساب می‌آید. سخنانی که نشان از اقتدار و تاثیرگذاری ایران در خاورمیانه داشت.

حالا من نگران بودم. اما نه نگران حرف‌های تکراری نتانیاهو، بلکه نگران صدا و سیمای بی مصرف خودمان؛ صدا و سیمایی که حتی از نشان دادن عداوت دشمنان ملتش هم جا مانده است. صدا و سیمایی که مدت‌هاست که خواب است و اینگونه است که دشمنان ما عنان افکار مردم ما را در دست می‌گیرند و از ضعف‌های صدا و سیمای ما نهایت استفاده را می‌کنند.

  • نشریه دانشجویی مستضعفین

نظرات  (۳)

  • بهنام خان محمدی
  • سلام علیکم
    اول تشکر بابت مطلبتان به موضوع خوبی اشاره کردید.
    اما چند نکته:
    اول، همان طور که می‌دانید "پرس تی وی" از شبکه های برون مرزی همین صدا و سیماست. اگر پخش زنده داشته پس گوشه ای از مطلب به تناقض کوچکی می خورد.
    دوم، چه دلیلی دارد سخنان رهبر رژیم غاصب و خونخوار صهیونیستی از شبکه های داخلی پخش زنده شود؟ بله باید نسبت به حرف های او حساس بود و مسئله را برای مردم تبیین کرد اما پخش زنده...
    سوم، بی انصافی نکنیم برخی برنامه های صدا و سیما و مخصوصا صدا(رادیو) خیلی متنوع و جالب و البته آموزنده هستند ولی مطمئنا صداوسیما خیلی ضعف دارد که باید فکری به حال آن کرد.
    البته موارد گفته شد نظرات شخصی بنده است.
    یاعلی
    سلام،ممنون از نظرات شما.
    همان طور که خود شما هم می دانید بیشتر مردم ایران به زبان انگلیسی مسلط نیستند.پس میتوان گفت پخش این سخنرانی در جهت پاسخ به نیاز مخاطبانی در خارج از مرز های ایران است.من انتقادم به شبکه های فارسی زبان داخلی است.
    چرا باید صدا و سیمای ما از پخش واقعیت ها عاجز باشد،هر چند این واقعیت ها سخنان دشمنان کشورش و درباره ی کشورش باشد.به نظر من گوش دادن به این سخنرانی می توانست اوج دشمنی اسرائیل را نسبت به ملت ایران نشان دهد و از افزایش قدرت ایران که اینچنین اسرائیل را نگران کرده است،خبر دهد.پخش این سخنرانی می توانست حرکتی ((مستند)) در نشان دادن ذات ستیزه جوی اسرائیل باشد.
    صدا و سیما نقاط قوتی هم دارد،مثلا همین شبکه پرس تی وی.اما آیا حیف نیست که نقاط ضعف آن بیان نشود؟
  • بهنام خان محمدی
  • با سلام
    اتفاقا از وظایف ماست که نقاط ضعف را بیان کنیم. بنده خودم به شدت منتقد صداوسیما و بخصوص سیما هستم. مشخصا ضعف های خیلی زیادی در صدا و سیما وجود دارد، همین مسئله ای که اشاره فرمودید، بحث رواج زندگی تجملی، رواج روابط دختر و پسر و... متاسفانه این جزو سیاست های غلط صدا و سیماست. اما نکته مهم این است که ما در نقد از عدل و انصاف خارج نشویم و الحمدلله مطلب شما هم اینگونه است.
    تشکر
    یاعلی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی