نشریه دانشجویی مستضعفین

امام خمینی (ره): من امیدوارم که یک حزب به اسم حزب مستضعفین در تمام دنیا به وجود بیاید و همه مستضععفین با هم در این حزب شرکت کنند و... ندای اسلام را و وعده اسلام را که حکومت مستضعفین بر مستکبرین است و وراثت ارض برای مستضعفین است متحقق کنند. صحیفه امام جلد 9 صفحه 280

نشریه دانشجویی مستضعفین

امام خمینی (ره): من امیدوارم که یک حزب به اسم حزب مستضعفین در تمام دنیا به وجود بیاید و همه مستضععفین با هم در این حزب شرکت کنند و... ندای اسلام را و وعده اسلام را که حکومت مستضعفین بر مستکبرین است و وراثت ارض برای مستضعفین است متحقق کنند. صحیفه امام جلد 9 صفحه 280

نشریه دانشجویی مستضعفین
آخرین نظرات

بیانیه اولیه مسکن جهت دریافت نظر دوستان گرامی

چهارشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۵۷ ق.ظ

                                                             بسم الله الرحمن الرحیم

ما دانشجویان عدالتخواه  چند تشکل دانشجویی ،به حکم وظیفه ی شرعی و اجتماعی خود ،و در راستای امر به معروف و نهی از منکر بر آن شدیم که برای دفاع از حقوق مستضعفان قیام کرده و ان شاءالله تمام توان خود را در این راه به کار خواهیم گرفت.

از این رو طبق فرمایش تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در 21/1/58 مبنی بر حل مشکل زمین و مسکن مردم و رهایی قشر مستضعف جامعه از دست چپاول گران سودجو ،وزیر مسکن را به بی برنامگی در رابطه با رسیدگی به حق مسکن مستضعفین متهم و تعلل وزارت برای تکمیل پروژه های مسکن مهر را محکوم کرده و دلایل خود را به شرح زیر بیان میداریم:

1)حق مسکن از حقوق اولیه بشری است که طبق اصل 31 قانون اساسی «داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است. دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کن.» ،دولت موظف است به این حقوق رسیدگی کند.

2)در بحث مسکن مهر ،دولت قبل تعهداتی را در قبال مسکن مردم پذیرفته است و از آنجا که دولت های گوناگون در چارچوب حاکمیت جمهوری اسلامی هستند،این دولت نیز باید تعهد دولت قبل به مردم را ،درباره مسکن ،متعهد باشد.

3)قشر مستضعف جامعه گاهی،تمام سرمایه خود را در طرح مسکن مهر سرمایه گزاری کرده اند و اکنون به علت نداشتن تمکن مالی آوارگی را تجربه میکنند.

4)طبق قانون دولت موظف بوده،سرمایه ی آورده ی مردمی را که به صورت اقساطی دریافت شده را به علاوه ی اعتبار تخصیص یافته از سوی بانک مرکزی را در تولید و تکمیل پروژه های نیمه کاره به کار میگرفت.که از این حیث کوتاهی عظیمی صورت پذیرفته است. 

5)وزارت مسکن حدود یکسال و نیم پیش بدون ذکر دلایل علمی متقن وکافی، طرح مسکن مهر را ملغی اعلام کرده و تا کنون هیچ طرح جایگزینی که از لحاظ علمی نیاز مسکن کشور را تامین کند در دستور کار قرار نداده و رسما به وزارتی منفعل تبدیل شده است.

6)نیاز سالانه ی کشور به مسکن در حدود دو میلیون واحد است،که هر سالی به همین منوال،منفعلانه سپری شود،عقب ماندگی در این حوزه به فاجعه ای مهار نشدنی تبدیل میشود.

لازم به ذکر است که تاثیرات سوء این سیاست گذاری های غلط و نابجا تنها منحصر حوزه مسکن نمانده وسبب رکود در اقتصاد کشور شده.تا جایی که بعد از افزایش نرخ بیکاری،نوبت به سقوط سهام شرکت های سیمان و فولاد رسیده و دلایل این اتفاقات ناگوار،سیاسی کاری عده ای معدود است ولی قشر ضعیف جامعه باید تاوان ان را بپردازد.

به امید ظهور عدالت گستر گیتی


  • علی ملا اسماعیلی

نظرات  (۲)

با سلام و خسته نباشید
شما در بند پنجم ذکر کرده اید که دولت تاکنون طرحی را که از لحاظ ((علمی)) تامین کننده نیاز مسکن باشد،جایگزین مسکن مهر نکرده است.
منظور شما از ((علمی نبودن)) چیست؟ اگر منظور شما اینست که به طرح پیشنهادی دولت(مسکن اجتماعی) نقد وارد است، کاش خود طرح مسکن اجتماعی را نقد می کردید.چون بالاخره دولت برای لغو طرح مسکن مهر ،طرح مسکن اجتماعی را پیشنهاد کرده است.
پاسخ:
سلام علیکم
بله حق با شماست. در آن بند باید ذکر شود دلایل علمی متقن که صحبت شما را هم پوشش دهد و یا به فرموده شما نقد طرح مسکن اجتماعی مطرح شود.ممنون از تذکرتان
یاعلی
سلام علیکم
1-منظور شما از چند تشکل دانشجویی کدام تشکل ها هستند ؟

2-با توجه به نظر خواهرمون میشه در بند 6 نقدی هم بر طرح های دولت مبنی بر عدم تامین مسکن مورد نیاز کشور اضافه کرد.
پاسخ:
سلام علیکم
کانون عدالتخواهی قسط دانشگاه شاهرود
مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه شهید باهنر کرمان
مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان
مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه شیراز
مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه گیلان
مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه فسا
بسیج دانشجویی دانشگاه فسا
انجمن اسلامی دانشگاه حکیم سبزواری سبزوار

بله اگر نظری در این زمینه دارید حتما برفرمایید.
باتشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی