نشریه دانشجویی مستضعفین

امام خمینی (ره): من امیدوارم که یک حزب به اسم حزب مستضعفین در تمام دنیا به وجود بیاید و همه مستضععفین با هم در این حزب شرکت کنند و... ندای اسلام را و وعده اسلام را که حکومت مستضعفین بر مستکبرین است و وراثت ارض برای مستضعفین است متحقق کنند. صحیفه امام جلد 9 صفحه 280

نشریه دانشجویی مستضعفین

امام خمینی (ره): من امیدوارم که یک حزب به اسم حزب مستضعفین در تمام دنیا به وجود بیاید و همه مستضععفین با هم در این حزب شرکت کنند و... ندای اسلام را و وعده اسلام را که حکومت مستضعفین بر مستکبرین است و وراثت ارض برای مستضعفین است متحقق کنند. صحیفه امام جلد 9 صفحه 280

نشریه دانشجویی مستضعفین
آخرین نظرات

در مطب پزشک

چهارشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۲۲ ب.ظ

چندی پیش یکی از خواهران مؤمن به دیدارم آمده بود ،در حالی که به شدت از انحراف برخی دختران مسلمان شکوه داشت .

ماجرا از این قرار است که خواهرمان روزی در مطب پزشک ،مدتی طولانی در انتظار رسیدن نوبت نشسته بود و در آن فاصله ،با شنیدن حرفهای دخترانی که مثل او منتظر نوبت بودند ،به عمق انحطاط و انحراف آنان پی برده بود.

آنان پایبندی آن خواهر با ایمان به احکام اسلام را تحجر و واپس گرایی جاهلانه نامیده بودند و دوست ما نیز به این حقیقت تلخ پی برده بود که آنها با وجود غفلت و نا آگاهی ،داعیه معرفت دارند و در عین گمراهی و سرگشتگی ٰ،خود را حق به جانب و رشد یافته می دانند .

دوست با ایمان ما نیز با تمام توان به دفاع از ارزشها و احکام اسلام برآمده بود.

ولی آیا سخنان او میتوانست در افرادی که از حق غافل شده و از حقیقت روی برتافته اند ،نفوذ کند؟

آیا کلام او قادر بود حجابهای تیره ای را که دیدگان آنها را از دیدن واقعیت بازداشته و آنان را از رسیدن به هدایت محروم کرده ،بشکافد؟

یک صدای واحد چگونه میتواند بر غوغای جهنمی شیپورهایی که صدای آنها در دل جوانان ما بازتاب یافته و گوشهای غافل و شیفته را به خود مشغول داشته ، غلبه کند؟

فریاد یک فرد با ایمان ،میتواند غبار تیره گونی را که جامعه را در بر گرفته و آن را رنگ تیرگی زده است ،بزداید؟

ما نخستین قربانیان جامعه ی دور افتاده از ارزشها نیستیم آیا ممکن است که جامعه ای با تکیه بر تمدن بیگانگان که هیچ ارتباطی با آنان ندارد ،پیشرفت کند و متحول شود؟

با شنیدن سخنان ان دوست به حال شکوفه های نو ظهوری که مارهای سمی بر آنها دست یافته دل سوزاندم.

خلاصه آنکه دختران حاضر در مطب آن پزشک ،دوست با ایمان مرا متحجر،امّل و بی تمدن نامیده بودندو او نیز در پاسخ آنان گفته بود :تقصیر شما نیست ،خواهرانم تا زمانی که "ویروس"بیگانه پرستی در پیکر جامعه ناتوان ما جای گرفته این عبارات را خواهیم شنید...

خواهرم سفارش من به تو و تمامی خواهران مؤمن آن است که به هوش باشید تا نه تنها این اهانتها و این نغمه های شوم شما را از ادامه را باز ندارد بلکه اراده و عزمتان را افزون کند. انها هستند که به ژرفای دوران جاهلیت باز گشته اند،آنجا که از قوانین و ارزشها و مفاهیم والا اثری نبود و زنان و مردان و حیوانات با هم تفاوتی نداشتند ،چرا که همّ و غمّ همه آنها چیزی جز آب و نان نبود.

ولی ما همچنان در این راه به پیش میرویم که ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم.

بررگرفته از کتاب بر بلندی های مکهّ

بنت الهدی صدر

  • نشریه دانشجویی مستضعفین

نظرات  (۶)

بله دیگه.من خوبم،من خوبم،بقیه بد
خوش به حالتون که ایمان سنج دارید.
  • اردلان الیاسین فرید م.خ
  • چاپ نکنید اینو ها  :)) d:  ^.^
    شاید نگاه نویسنده به حجاب الان در جامعه ما پذیرفته نباشد حتما اگر مثل ماهایی میخواستند متنی بنویسند روشنفکرانه تر مینوشتند یا حداقل ادا روشنفکران را درمی آوردند اما حداقل امروزه این مدل افرادی که در متن مورد نقد قرار گرفته اند داعیه معرفت ندارند و اون نگاه تندی که سالها پیش به محجبه ها بود نیست و دوست ناشناسی که هویتتان نامشخص است فکر نمیکنم این متن میخواست اینو بگه که من خوبم و امثال من هستند که مورد تاییدند حداقل شخص من بیشترین نقد رو به همان به محجبه ها دارم ولی این نباید باعث شود که احکام اسلام نادیده گرفته شوند .در ضمن کی گفته ملاک و معیار ایمان فقط حجاب است و کجای متن این رو گفته بود .و در آخر اینکه اگر نگاهمان رو به بعد اجتماعی حجاب و همچنین رابطه علت و معلولی  باشد بهتر است و این بحثها آنقدر دستمالی شده اند که حتی اگر کسی مثل خانوم صدر هم متن بنویسند کارگشا نباشد .
  • حمید رضا ابتهاج
  • نقد طنز
    من نمی خواهم خوشمزگی کنم.
    امید وارم خودتان هم قبول داشته باشید که بار معنایی کلمات تان ان قدر سنگین هست که کمر چشم وچال خواننده را  رگ به رگ می کند .و از قراری لحن مطلب هم ادم را یاد قرائت حکم اعدام می اندازد.
    به شما تبریک میگویم از قضا شما یکی از معدود اساتید ذرس مومن شناسی پیشرفته هستیدو تا الان خیلی ها از شما نمره قبولی نگرفته اند .خواهشا نمرات این بد بختان را روی نمودار ببرید شاید فرجی من باب تعدد مومن در جامعه حاصل شود.(من خودم از همین الاناز نظر شما  این واحد درسی را افتادم).
    راستی موضوع شناسی هم ارائه بدهید من اولین نفر با شما درس را برمیدارم .(این خارج از شوخی بود)
    به نظرتون این متن تاثیر مثبت داره یا منفی .کسایی که شما باهاشون حرف میزنید عارف ربانی نیستن که درک کنن 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی