نشریه دانشجویی مستضعفین

امام خمینی (ره): من امیدوارم که یک حزب به اسم حزب مستضعفین در تمام دنیا به وجود بیاید و همه مستضععفین با هم در این حزب شرکت کنند و... ندای اسلام را و وعده اسلام را که حکومت مستضعفین بر مستکبرین است و وراثت ارض برای مستضعفین است متحقق کنند. صحیفه امام جلد 9 صفحه 280

نشریه دانشجویی مستضعفین

امام خمینی (ره): من امیدوارم که یک حزب به اسم حزب مستضعفین در تمام دنیا به وجود بیاید و همه مستضععفین با هم در این حزب شرکت کنند و... ندای اسلام را و وعده اسلام را که حکومت مستضعفین بر مستکبرین است و وراثت ارض برای مستضعفین است متحقق کنند. صحیفه امام جلد 9 صفحه 280

نشریه دانشجویی مستضعفین
آخرین نظرات

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

۲۱
مرداد

 

  1. معرفی کانون ها و تشکل ها و گروه های فرهنگی دانشگاه برای راهنمایی و کمک به دانشجویان علاقه مند به فعالیت در این حوزه
  2.  راهنمایی هایی در جهت تحصیل و فعالیت های علمی و صنعتی
  3. دغدغه مندی دانشجو و وظایف و تحول و تفاوتی که باید بعد از دوران دبیرستان از لحاظ فکری و معنوی و بینش سیاسی در خود به وجود بیاورد و یا می توان گفت:
  4. بیان تفاوت ها و عدم تفاوت های دوران دانشگاه با دوران قبل از لحاظ درس و فعالیت های علمی، اجتمایی و فرهنگی و...
  5. بیان شرایط فرهنگی و اجتمایی و خطرات و فرصت های این شرایط»»برای مثال یکی از مصداق های این خطرات را در وبلاگ قرار دادم
  6. بیان فرصت ها و چالش های موجود در دانشگاه و شهر شاهرود و همچنین امکانات موجود در دانشگاه و شهرستان
  7. راهنمایی افراد علاقه مند به کسب بینش سیاسی
  8. طنز دانشجویی
  9.  با توجه به اینکه احتمال دارد(گرچه پائین) انتشار نشریه در زمان هیئت استقبال باشد، نکاتی برای والدین هم از جهت رفاهی و مادی(خوابگاه،خورد و خوراک،هزینه های عمومی،میانگین هزینه های عمومی و دادن رقم برای اینکه بدونن چقدر به بچشون کمک مالی کنن) و هم از جهت معنوی و اخلاقی توصیه های لازم برای اینکه فرزندانشان بتونن در شرایط دوری از خانواده دچار مشکلات روحی و اخلاقی و.. نشن.
  10. بیان اتفاقات سیاسی، اجتمایی، فرهنگی و... در سطح کشور که در سال های گذشته بسیار مرسوم بود به عنوان مثال بحثی که برادرمان آقای باغستانی درباره ی مذاکرات بیان کردند

  • دوستان توجه داشته باشید که در انتخاب موضوع از بین موضوعات یاد شده مختار هستید بنابر این جهت افزایش کیفیت مطالب، موضوع مورد دغدغه خود را انتخاب کنید و در وبلاگ قرار دهید
  •  دیگر دوستانی که ممکن است به دلایلی نتوانند با وبلاگ در ارتباط باشند را نیز مطلع کنید
  • لطفا جهت انتشار سریع تر نشریه در ارائه مطالب سریع تر عمل کنید
  • اگر در نگارش مشکل داشتید می توانید از شیوه نگارش متون در دیگر نشریات استفاده کنید تا ذهنتان فعال شود همچنین می توانید از جزوات آموزشی استفاده نمائید
  • اگر username و password وبلاگ را ندارید برای دریافت، ضمن معرفی خود، درخواست خود را از طریق ایمیل mostazafinmagshahrood@gmail.com مطرح نمائید.
متشکر-ناصری

  • نشریه دانشجویی مستضعفین
۲۱
مرداد

آیا تا به حال افرادی از شما برای پیوستن به این شرکت ها درخواست کرده اند؟ در برخورد با این موضوع اولین سوالی که ذهن افراد را با خود درگیر می کند این است که حکم شرعی بازار یابی شبکه ای چیست. از آنجایی که این گروه ها با طرفند های وسوسه انگیز برخی دانشجویان را در دام این فعالیت غیر شرعی گرفتار کرده اند، مستضعفین بر آن بر آمد که نظر مراجع تقلید در این باره را جویا شود.

عین سوال مطرح شده و نیز پاسخ ها به شرح زیر است:

پرسش: سلام علیکم؛ نظر حضرتعالی در مورد فعالیت های اقتصادی به صورت بازاریابی شبکه ای که تحت عناوین جدید و با تغییراتی در روش اجرا، رایج گردیده چیست؟


پاسخ ها:

·        آیت الله مکارم شیرازی:

تنها در صورتی که بازاریابی به صورت شبکه ­ای و زیر مجموعه ­ای نباشد و سود حاصله فقط به بازاریاب اول تعلق گیرد اشکالی ندارد و غیر آن اشکال دارد. البته ممکن است در طرح های جدید، بعضی از اشکالات این کار برطرف شده باشد ولی هنوز اشکال اصلی که استفاده بازاریاب های بالواسطه می باشد و نوعی «اکل مال به باطل» است وجود دارد.


·        آیت الله خامنه ­ای:

هرچند بازاریابى اگر بر خلاف قوانین و مقررات نباشد، فى نفسه مانعى ندارد ولى کسب درآمد ناشى از افزایش اعضا به صورت شبکه‌اى خواه از طریق عرضه کالا یا خدمات و یا دریافت حق عضویت ‏و یا بازاریابى و یا شیوه‌هاى مشابه دیگر (داخلى باشد یا خارجى و تحت هر نام و عنوانى) جایز نیست1.


·        آیت الله سیستانی:

حضرت آیت الله اجازه ورود در چنین معاملاتى را نمى دهند.


·        آیت الله نوری همدانی:

بازار یابی شبکه­ ای و هرمی و کسب درامد از این راه جائز نیست.


·        آیت الله گرگانی: 

تغیر نام و مجوز گرفتن دلیل بر حلیت نیست بلکه اگر فعالیتهای بازاریابی جنبه هرمی داشته باشد به این معنی که به ازای معرفی هر فردی به سرگروه اول یا سرگروه­ های بالاتر هم سودی داده شود (حتی اگر او در معرفی یا آموزش فرد معرفی شده دخالتی نداشته باشد) این سود حرام است واینگونه فعالیتها حرام است.


·        آیت الله گلپایگانی:

از خصوص مورد سوال اطلاعی ندارم به طور کلی گرفتن مبلغ معینی در قبال انجام عملی از قبیل معرفی مشتری و بازار یابی و آموزش افراد دیگر مانعی ندارد ولی گرفتن مبالغی در قبال عمل افراد طبقات بعد زیر گروه محل تامل است والله العالم.


·        آیت الله شاهرودی:

در معاملات حقیقی گرفتن پورسانت فروش اشکال ندارد لکن در معاملات هرمی حقیقت معامله محقق نیست بلکه اصل در تهیه محموله و زیر مجموعه است فلذا از انجام اینگونه معاملات پرهیز نمایید.

 

این افراد گاهی برای شرعی جلوه دادن فعالیتشان گاه به یکی از فتوا های رهبر معظم انقلاب استناد می کنند که می فرمایند:" اگر این فعالیت ها قانونی است به این معنا که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده باشد و در شورای نگهبان نیز تایید شده باشد مانعی ندارد". این در حالی است که آنچه از آن به عنوان قانون و مجوز بازاریابی شبکه ای یاد میشود، تنها یک آئین نامه داخلی و مربوط به وزارت صنعت و معدن میباشد و ارتباطی با مجلس یا شورای نگهبان ندارد. در اینباره جهت اطمینان میتوانید از سایت مجلس، استعلام نمائید.


               1. اصطلاح «جایز نیست» در مسائل شرعی و فقه مصطلح به این معنا است که مکلف در مقام عمل، نباید فعل مورد نظر را انجام دهد و از این جهت با اصطلاح حرام فرقی  ندارد. (مقام معظم رهبری،أجوبة  الاستفتاءات فارسی)

                منبع: پرسش از طریق بخش استفتائات سایت های رسمی مراجع تقلید نام برده شده

علی ناصری-تعداد کلمات:429


  • نشریه دانشجویی مستضعفین
۰۷
مرداد

سلام علیکم

دوستان لطفا جهت نشریه اول مهر که طبعا با محوریت دانشجویان ورودی خواهد بود سرفصل های پیشنهادی خود را به عنوان نظر در همین پست قرار بدید.

لطفا نظراتتان را تا تاریخ 17 مرداد بگذارید چرا که پس از آن سرفصل ها قطعی میشوند. 

باتشکر-علی ناصری

  • نشریه دانشجویی مستضعفین
۰۷
مرداد

مطالعه کتاب به ترتیب زیر انجام شود:

قسمت 1:مقدمه-تا 9 مرداد

قسمت 2:تا قبل از بهترین وسیله برای تهذیب نفس-تا 16 مرداد

قسمت3:تاقبل از بخش -تا 21 مرداد

قسمت4:تا قبل از ممیزات خوارج-تا 28 مرداد

قسمت5:تا آخر کتاب-4شهریور

دریافت



  • نشریه دانشجویی مستضعفین