نشریه دانشجویی مستضعفین

امام خمینی (ره): من امیدوارم که یک حزب به اسم حزب مستضعفین در تمام دنیا به وجود بیاید و همه مستضععفین با هم در این حزب شرکت کنند و... ندای اسلام را و وعده اسلام را که حکومت مستضعفین بر مستکبرین است و وراثت ارض برای مستضعفین است متحقق کنند. صحیفه امام جلد 9 صفحه 280

نشریه دانشجویی مستضعفین

امام خمینی (ره): من امیدوارم که یک حزب به اسم حزب مستضعفین در تمام دنیا به وجود بیاید و همه مستضععفین با هم در این حزب شرکت کنند و... ندای اسلام را و وعده اسلام را که حکومت مستضعفین بر مستکبرین است و وراثت ارض برای مستضعفین است متحقق کنند. صحیفه امام جلد 9 صفحه 280

نشریه دانشجویی مستضعفین
آخرین نظرات

سوالات نظرسنجی مناظره کاغذی

يكشنبه, ۹ آذر ۱۳۹۳، ۰۵:۳۹ ب.ظ
باسلام

دوستان لظفا سوالات پیشنهادی خود در مورد اجرای مناظره کاغذی بین مسوولین دانشگاه برای ویژه نامه روز دانشجو را در قسمت نظرات اعلام کنند

  • نشریه دانشجویی مستضعفین

نظرات  (۹)

سلام لطفا همه اعضا سوالات مطرح شده را مطالعه کنند و اگر لاذم میبینند شیوه بیان سوالات تغییر کند و یا سوالی در رابطه با علت مطرح شدن این سولات دارند حتما نظراتشان را بنویسند که ما هم استفاده کنیم.با تشکر...

1-یکی از ویژگی های دانشجو مطالبه گر بودن آن است به نظر شما چه چیزی باید در راس مطالبات دانشجویان قرار گیرد ؟آیا شرایط برای مطالبه از مسولین در دانشگاه وجود دارد؟چگونه؟

2-با توجه به اینکه برنامه های فرهنگی دانشگاه نقش زیادی در تربیت دانشجویان دارد به نظر شما با این تعداد برنامه فرهنگی و با این کیفیت دانشگاه میتواند نقش انسان سازی خود را به درستی ایفا کند ؟

3-ارزیابی شما از میزان همکاری مسولین دانشگاه با فعالین فرهنگی دانشگاه چگونه است؟

4-با توجه به به اینکه دانشجویان همواره در خط مقدم ضدیت با استکبار و استکبار ستیزی بوده اند امروز چگونه میتوانند این نقش را ایفا کنند؟

5-به نظر شما رفتار مسولین دانشگاه چه میزان در روحیه مطالبه گری و آرمان خواهی دانشجویان تاثیر دارد؟چگونه؟
چرا حداکثر مطالبه دانشجویان بهبود کیفیت غذاها و سرویس های رفت و آمد شده است؟

6-چرا متولیان فرهنگی دانشگاه برنامه های کمتری را در جهت افزایش درک و فهم سیاسی دانشجویان دارند ؟و چرا بیشتر برنامه های سیاسی را دانشجویان به طور خود جوش اجرا میکنند آیا این بخشی از وظیفه مسولین نیست؟آیا مسولین نباید در کنار برنامه های فعالین تشکل ها تربیت سیاسی را بخشی از وظیفه خود بدانند؟

7-فضای بی تفاوتی حاکم بر دانشجویان در قبال مسائل کشور به دلیل سیاست های مدیریتی دانشگاههاست یا ریشه در دانشجویان دارد؟
  • خان محمدی
  • سلام خدمت دوستان
    سوالات حتما باید با همفکری دوستان اصلاح شوند و لحن و شیوه بیان آنها هم تغییر کند و بهتر شود. خطاب سوالات مسئولین هستند.

    1) اگر شما در حال حاضر دانشجو بودید در روز دانشجو چه کاری انجام می دادید؟

    2) از نظر شما دانشجوی مطلوب کیست؟ دانشگاه مطلوب چگونه باید باشد؟

    3) وجود تشکل های دانشجویی اعم از سیاسی، صنفی و ... در دانشگاه را مفید می دانید یا مضر؟

    4) حیات و پویایی دانشگاه را در چه می بینید؟ به نظر شما چگونه می توان نشاط، کار و فعالیت را به بدنه دانشگاه تزریق کزد؟

    5) آیا دانشگاه شاهرود دانشگاه مطلوبی است؟ در اصطلاح دانشگاه شاهرود زنده است؟

    لطفا نظرات خود را بیان بفرمایید
    یاعلی
  • خان محمدی
  • در مورد سوالاتی که خواهران مطرح کرده اند چند نکته به نظرم رسید اول اینکه سوالات به گونه ای نیست که مسئول در منگنه قرار گیرد البته باید شیوه و لحن سوالات تغییر کند؛ دوم اینکه قرار است این سوالات از مسئولین دانشگاه پرسیده شود نه اساتید کارکرده حزب اللهی که خودشان به اینگونه فعالیت ها اعتقاد دارند؛ سوم برخی سوالات مختص دانشجویان است و باید ریشه مشکلات را در خود دانشجویان پیدا کرد و پاسخ این سوالات را نباید از مسئولین خواست مثل این قسمت سوال "1-یکی از ویژگی های دانشجو مطالبه گر بودن آن است به نظر شما چه چیزی باید در راس مطالبات دانشجویان قرار گیرد ؟" اگر باز چیزی به ذهن بنده حقیر رسید عرض می کنم.
    یاعلی
    با سلام،این سوالات صرفا" نظرات شخصی بنده می باشد و نیاز به اصلاح دارد.لطفا" نظرات خود را بیان کنید.
    1- با توجه به تاکید رهبری بر اینکه دانشگاه های ما باید دانشگاه اسلامی باشد،به نظر شما برای رسیدن به چنین دانشگاهی باید چه مسیری را پیش گرفت و مسئولیت آن بر عهده کیست؟
    2-به نظر شما از اهم مسائل روز کشورکدام مسئله است،و نظر شما درباره پیگیری این مسائل توسط دانشجویان در دانشگاه چیست؟
    3-به نظر شما تشکل های دانشجویی در دانشگاه ما تا چه اندازه فرصت ابراز عقیده دارند و فضای دانشگاه ما تا چه اندازه این اجازه را به آن ها می دهد؟
    4-از چه طریقی با دانشجویان در ارتباط هستید و تا چه اندازه از نظرات و انتقاد های انها ، در تصمیمات خود استفاده می کنید؟
  • خان محمدی
  • سلام
    نظر در مورد: سوالات سلطانی
    اولین نکته در مورد طرح سوالات این است که سوالات مطرح شده باید یه گونه ای باشد که جواب آنها کوتاه و واضح باشد مثلا این قسمت سوال که "با توجه به تاکید رهبری بر اینکه دانشگاه های ما باید دانشگاه اسلامی باشد،به نظر شما برای رسیدن به چنین دانشگاهی باید چه مسیری را پیش گرفت" واقعا نیاز به بحث و بررسی و جلسه و... دارد که طولانی می شود اما قسمت دوم همین سوال را می شود اینگونه مطرح کرد که وظیفه مسئولین در قبال اسلامی شدن دانشگاه چیست؟
    سوال چهارم سوال خوبی است که می شود با درخواست جلسه پاسخگویی مسئولین مکمل کرد.
    سوال سوم را هم می توان با سوالی که بنده مطرح کردم ادغام کرد.
    در کل بعد از انتخاب سوالات باید در مورد شیوه و لحن سوالات اینکه چگونه از مسئولین پرسیده شود بحث و صحبت کرد.
    ممنون
    یاعلی
    با تشکر از نظرات شما ، در مورد اینکه فرموده بودید باید مسول در منگنه قرار بگیرد با شما موافقم به نظرم بعضی از سوالات این ویژگی را دارند البته اگر منظورتان را درست متوجه شده باشم .
    در مورد نکته دوم این توضیح را باید بدهم اینکه اگر مسولی به این سوالات اعتقاد نداشته باشد در واقع نقش دانشجو را زیر سوال برده و حتما مسول در آن جایگاه آن را انکار نخواهد کرد و حتما هم نباید حزب اللهی کار کرده باشد وقتی در این جایگاه قرار گرفته است پیش فرض ما این است که به این مسائل معتقد است و بخشی از هدف بنده از طرح این سوالات نیز همین است که با جوابی که مسول میدهد میزان این عقیده مشخص میشود .
    و در مورد نکته آخر شما درست میفرمایید ولی پاسخ مسول خیلی مهم است چرا که زمینه مطالبه برای ما بهتر فراهم خواهد شد و اعتقاد بنده این است که ریشه بعضی از مشکلات موجود در دانشجویان به دلیل مدیریت نادرست مسولین است.
    البته نکاتی که عرض شد فقط برای روشن شدن هدف سوالات طرح شده تا حدودی و رفع بعضی ابهامات برای بهتر شدن سوال هاست و اصلا به معنای مشکل نداشتن سوالات نیست .
    با سلام
    در مورد سولات طرح شده توسط برادران و همچنین خواهرمون چند نکته وجود دارد.به نظر بنده جواب سوال 3و 5 برادران را مسولین به آسانی و بدون کمی فکر میدهند چرا که مسول هیچ گاه نمی گوید فعالیت تشکل ها مضر است در ظاهر موافق اند و حتما هم مفید میدانند و این سوال میتواند با سوال شماره 3 بنده به شکلی دیگر ادغام شود.در مورد سوال شماره 5 هم همین طور.
    سوال های شماره 1و2 خوب هستند .
    در مورد سوالی که خانم سلطانی طرح کردند هم به نظر بنده سوال 4 خیلی خوبه سوال 2 هم مهمه چرا که پاسخ آن نوع نگاه مسولین ما را هم مشخص میکند .در مورد سوال 3 بنده فکر میکنم جواب ساده میدهند . با تشکر...
    سلام
    فکر میکنم یه صفحه ای هم به خود بچه های تشکلی اختصاص بدید بد نباشه ....
    ما چکار کردیم ؟
    آیا بخاطر ترس از اخطار و... باید از تجمع و اعتراض عقب نشست ؟هدف چیست ویا اصلا کیست ؟؟؟
    چرا ماها دیر شروع میکنیم و زود فعالیتهامون رو کنار میذاریم ؟
    16 آذر میاد وباز هیچ اتفاقی نمیفته!!! حداقل تو دانشگاه ما !!!!!!
    لطفا زود جبهه نگیرید فکر کنید فکر فکر فکر
    کاش یکشنبه این هفته فعالیت همه جانبه بچه های مخالفو میدیدیمو یکم بخودمون میومدیم...
    واقعا تنبلیم ، شاید هم ...
    بچه ها برکت کار رفته! اصلا وضو میگیریم وکار وبا نیت خالص شروع میکنیم؟؟ حرف شهدا بود ببخشید....
  • خان محمدی
  • سلام خدمت دوستان
    در پاسخ به خواهرمان باید عرض کنم که هدف بنده از طرح سوال سوم این است که ابتدا نظر مسئول را بدانم سپس با آوردن مثال هایی مثل محدود کردن نشریات، مخالفت با درخواست تجمع ها و... فرد مسئول را در منگنه قرار دهم، چیدمان کلی نشریه هم به گونه ای خواهد بود که اگر مسئولی خلاف گفتار و اعتقادش عمل بکند مشخص میشود.
    سوال سوم شما بیشتر قضیه را در حوزه فرهنگی مرح می کند این در حالی است که ما باید در کل و بحث های مختلف اعم از سیاسی و فرهنگی وارد شویم.
    در مورد سوالات مطرح شده خانم سلطانی بنده باز تاکیید می کنم قرار است این سوالات از یک مسئولی دانشگاهی پرسیده شود نه یک نظریه پرداز و تحلیلگر مسائل فرهنگی و سیاسی ولی با این هم موافقم که همه مسئولین حتما باید یک تحلیل کلی داشته باشند.
    در اینکه برخی از مشکلات بخاطر مدیریت غلط مسئولین است شکی نیست اما ریشه مشکلات حال حاضر ما بخاط خود ماست اگر ما بیشتر فعالیت کنیم، قوی تر وارد شویم، عقب نکشیم مثل نسل های قبلی محکم عمل کنیم و به قول "111" نترسیم مسئولین هم مجبور می شوند با ما راه بیایند. از ماست که بر ماست...
    ممنون و تشکر بخاطر نظراتتان
    یاعلی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی