نشریه دانشجویی مستضعفین

امام خمینی (ره): من امیدوارم که یک حزب به اسم حزب مستضعفین در تمام دنیا به وجود بیاید و همه مستضععفین با هم در این حزب شرکت کنند و... ندای اسلام را و وعده اسلام را که حکومت مستضعفین بر مستکبرین است و وراثت ارض برای مستضعفین است متحقق کنند. صحیفه امام جلد 9 صفحه 280

نشریه دانشجویی مستضعفین

امام خمینی (ره): من امیدوارم که یک حزب به اسم حزب مستضعفین در تمام دنیا به وجود بیاید و همه مستضععفین با هم در این حزب شرکت کنند و... ندای اسلام را و وعده اسلام را که حکومت مستضعفین بر مستکبرین است و وراثت ارض برای مستضعفین است متحقق کنند. صحیفه امام جلد 9 صفحه 280

نشریه دانشجویی مستضعفین
آخرین نظرات

کجای دانشگاه چی میبینید؟؟؟

شنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۴، ۰۱:۱۶ ق.ظ

اول سلام به همه دانشجویان و دانش جویان

اما بعد اینکه غرض از نوشتن این چند سطر نه خالی کردن تراوشات ذهنی و نه سر هم بافی داستانهای تخیلی است ،بلکه چند کلمه خودمونی در مورد پدیده هایی که احتمالا به محض ورود به این دانشگاه با آن برخورد میکنید است.

وقبل از هر چیز بگوییم که ما در این نوشته با پدیده هایی که بیشتر با آن مواجه اید سروکار داریم و پدیده های نادر (از جمله دفتر رئیس دانشگاه ،معاونین و ...)خارج از بحث ماست!!!


غذا خوری زیتون:بخش مهمی از زندگی چهار ساله دانشجویی شما به این غذاخوری گره خورده است که در آن از جوجه کباب تا جوجه چینی همراه افزودنی های مجاز و غیر مجاز سرو میشود .احتمالا معده های شما دبه دربیاورند که نمیخورم و نمیخوام و این چه جور غذاییه و از این حرفا ولی ما پیشنهاد میکنیم از روز اول با یک حرکت ضربتی غذا را تا آخر میل بفرمایید چرا که با این روش ابتکار عمل از معده گرفته میشود و سه سوت  ضربه فنی میشود .بله دانشجو رو چه به این حرفا!!!


کتابخونه : اگر میخواهید از یک موزه اسناد ،مجانی بازدید داشته باشید سری به کتابخونه بزنید میتوانید کتابهای دست نویس آقای مریام (یکی از نویسنده های مراجع مکانیک)را در کتابخونه پیدا کنید .فقط مواظب باشید خدایی نکرده پاره نشوند که دوستان ورودی 1435نیز استفاده کنند .

آزمایشگاهها:یکی از محلهایی که با ورود به آن حتما سورپرایز میشوید آزمایشگاها هستند به محض ورود انواعی از دستگاهها و تجهیزات مهم آزمایشگاهی رو میبینید که حتی در چُرت های سر کلاسها هم نخواهید دید .فقط مواظب باشید کوچکترین ضربه ای به آنها وارد نکنید چون در این صورت با این نطق استاد مواجه میشوید که همه این وسایل خاجی اند ما هم که "تحریمیم میفهمید" تحریمیم.


سرویسها :یکی از مقولاتی که اکثر دانشجویان این دانشگاه از کله سحر تا بوق شب با آن دست به گریبان اند مقوله سرویسها و اتوبوسهای دانشگاه است. این اتوبوسها به دو دسته تقسیم میشوند :1-اتوبوسهای منتظر 2-اتوبوسهای عجله مند.اتوبوسهای منتظر را اتوبوسهای پردیس کشاورزی می گویند که روبه روی ایستگاه اتوبوس و آن طرف خیابان در انتظار دانشجویان کشاورزی صبوری میورزند و اتوبوسهای عجله مند اتوبوسهای پردیس اند که کلا شش ماهه از کارخونه به دنیا آمده اند و بعد از اندکی مکث به سوی بیابانهای پردیس پا به فرار میگذارند . 

معاونت فرهنگی ،نهاد رهبری ،بسیج:اگر یک مقدار سرمبارکتان را بالاتر بگیرید احتمالا بنرهایی را با ابعاد متنوع (2*2 و2*3و3*4و...)میبینید که راست و چپ تالار شقایقها را مزین کرده اند و هر کدام برنامه هایی را برای زمانهایی که دیگر نمیدانید چه کارش کنید دارند . نگران تفریحتان هم نباشید چرا که هر سه ارگان متولی بردن دانشجویان به جنگل ابر ،اولنگ و ... هستند و احیانا اگر از یکی جاماندید چند روز بعد با دیگری عازم میشوید. در ضمن برای همکاری با متولیان فرهنگی هم نیازی به هیچ نرم افزاری برای نصب یا گرفتن ژست روشنفکری،شبه روشنفکری یا مذهبی ندارید .

دفتر مسول خوابگاهها :مسولین این دفتر به قدری ذهن دانشجویان رو به خود مشغول داشته اند که به تنهایی اهمیتی به اندازه یک ارگان پیدا کرده اند.نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است  که اگر چنانچه اسمتان را در لیست کسانی که بهشان خوابگاه تعلق گرفته است نیافتید در اجاره کردن خونه عجله نکنید و حتما در گرفتن خوابگاه از تجربیات ترم بالایی ها استفاده نمایید چرا که تجربه نشان داده است کسانی که در ابتدا با پاسخ "به هیچ وجه خوابگاه به شما تعلق نمیگیرد "مسولان مربوطه این دفتر را ترک میکنند مهر به نیمه نرسیده در خوابگاه به سر میبرند.

این موارد تنها بخش کوچکی از قابلیتهای این دانشگاه بود ،برای آشنایی کامل میتوانید دو واحد درس اختیاری "آشنایی با مبانی دانشگاه شاهرود "رو بردارید و با نمره 10 آن را پاس کنید .

 

  • نشریه دانشجویی مستضعفین

نظرات  (۶)

  • محمدرضا افضیان
  • به نام خدا 
    با سلام 
    این عبارت « جشن های 2500ساله با عناوینی مثل جشن 22بهمن ،جشن تولد ائمه اطهار و سالگرد ازدواج حضرت زهرا (س) » چه مطلبی را قرار است به خواننده برساند ؟
    با چه استدلالی، برنامه های مولودی و جشن 22 بهمن را در کنار، جشن های 2500 ساله قیاس کرده اید ؟ 
    اگر منظور نوع برنامه های دانشگاه بوده ، چه نقطه اشتراکی وجود دارد ؟ اگر هم که اساس گرفتن این جشن را با  جشن های 2500 ساله قیاس کرده اید چه هدفی داشته اید؟
    به نظر بنده این عبارت، کاملا موهوم و به شدت اشتباه است. 
    اگر مبانی این جشن ها را نمی دانید بگید تا سوال کنید تا جواب بگیرید ؟ 
    این عبارت به ارزشهای دینی و انقلابی توهین کرده است، چه کسی به نویسنده اجازه داده چنین مطلبی را به نام نشریه مستضعفین در وبلاگ و احیانا در نشریه ( اگر مطالب نشریه باشد و چاپ شده باشد) منتشر کند. 
    به عنوان یکی از اعضای نشریه مستضعفینف اعلام میکنم این مطلب با اهداف شکلگیری و آرمان های نشریه مستضعفین در تضاد است
    از نوشتن این چنین مطلبی استغفار کنید.
    پاسخ:

    سلام عرض میکنم خدمت شما و دیگر دوستانی که با نظراتشان ما رو کمک میکنند

    زمانی که میخواستم این جمله رو به متن اضافه کنم احتمال چنین اشکالاتی رو میدادم  خیلی مردد بودم که این جمله اضافه شود یا نه اما فکر نمیکردم میشود از این جمله توهین به ائمه اطهار سلام الله علیه و ضربه به نظام و انقلاب رو برداشت کرد همین طور فکر نمیکردم این جمله اهداف نشریه رو زیر سوال ببرد .

    اینکه تفاوتهای خیلی اساسی بین جشنهایی که در دانشگاه برگزار میشود با جشنهای 2500 وجود دارد شکی نیست اما این جمله دقیقا به خاطر نقدی که به جشن 22 بهمن پارسال بود اضافه شد و فقط میخواست این حرف را بگوید که در دانشگاهی که آرمان اسلامی شدن دارد جای کف و سوت و رقص دختران آن هم درست در روزی که به نام انقلاب است جایی ندارد . نمیشود از بیت المال و به اسم کارهای فرهنگی این مدل جشنها رو برگزار کرد که تناسبی با انقلاب و اسلام ندارد.

    البته حتما بنده استغفار میکنم و از شما عذر خواهی میکنم که در  وبلاگ نشریه شما این مطلب رو نوشتم و فضای وبلاگ نشریه شما با این متن آلوده شد اما...

  • بهنام خان محمدی
  • سلام دوستان
    بنده نمی دانم که نویسنده این مطلب چه کسی است اما همانطور که برادرمان آقای افضیان اشاره کردند قرار دادن جشن های سلطنتی 2500 ساله در کنار میلاد ائمه اطهار علیهم السلام و 22 بهمن بدین گونه اشتباه است اگر قرار است که آن جشن ها را با این جشن ها از نظر تجمل و بی محتوایی و ول خرجی مقایسه کرد باید کامل توضیح داده شود و در کل نباید جشن سلطنتی را باید 22 بهمن مقایسه کرد چون زمینه را برای سوء استفاده فراهم می کند.
    اگر به متن دقت شود نویسنده جشن 22 بهمن را در امتداد جشن 2500 ساله قرار داده است و این یعنی ضربه به انقلاب و نظام بدین گونه که انقلاب همان سلطنت را ادامه می دهد همان بی بند و باری، همان دیکتاتوری همان... فقط در قالب دیگر!!!
    می بینید بنده این برداشت ها را دارم حال اگر این مطلب چاپ شود...
    باقی مطلب خوب بود فقط باید غلط های املایی و نگارشی تصحیح شوند.
    در هر حال اگر آن قسمت اصلاح شود(حذف گردد و مقایسه بهتری انجام شود) متن خوبی می شود مخصوصا اگر نوشته یک ورودی باشد.
    ممنون
    یا مهدی(عج)
    پاسخ:

    با سلام و عرض تشکر

    هدف از این متن این نبوده که انقلاب و نظام همانگونه عمل میکنند که قبل انقلاب عمل میشد شاید برداشت شما از این جمله درست باشد اما یک برداشت دیگر میتواند این باشد که عده ای نباید به نام شاد کردن دانشجو و آوردن فضای نشاط به دانشگاه خلاف اسلام و انقلاب عمل کنند این مدل جشنها نه یک بار که چندین بار تکرار شده و هدف  از این متن نقد اینگونه جشنها بوده که اگر برداشتهای اینچنینی باشد حتما متن عوض میشود .البته بنده ورودی نیستم ودلیل اینکه یک ورودی میبایست این متن را مینوشت هم  متوجه نشدم.

  • بهنام خان محمدی
  • راستی یک نکته به برادر افضیان این مطلب هنوز چاپ نشده و وبلاگ نشریه هم برای همین بحث و اصلاح مطالب است تا دوستان به اشتباهات خود پی ببرند و احیانا پاسخ سوالات خود را بگیرند.
    ممنون که سر زدی برادر
  • نشریه دانشجویی مستضعفین
  • بغیر از نقدی که وارد شد باید چند سوال از نویسنده داشته باشم
    1.هدف از این متن چه بوده و چه چیزی میخواهد برساند؟
    2.این در متن در کجای عدالت قرار دارد؟
    بنظر بنده اگر قرار است نقدی به فضای حاکم بشود بنظر بنده در این حد کلی گویی ارزشی ندارد و عملا تیری ایست در تاریکی!!!
    سلام-
    از آنجایی که در جلسات هفتگی نشریه فرصت کافی برای بحث و بررسی دقیق در مورد مطالب نیست مهمترین هدفی که در وبلاگ نشریه دنبال می کنیم بوجود آمدن فضای نقد و بررسی است تا مسائلی که شاید نویسندگان در حین نگارش به آن بی توجه بوده اند مشخص بشود؛ فضای وبلاگ گرچه فضایی عمومی است ولی محیطی است درون تشکلی نه عمومی و مخاطبان غیر خودی هم نداریم و اگر داشته باشیم مباحث مطروحه از لحاظ حقوقی قابل پیگیری نیست برای همین هم آدرس وبلاگ را در نشریه منتشر نخواهیم کرد. پس انتشار یک چنین مطالبی بی مانع است و نیازی هم به استغفار نیست.
    ضمنا همین حضور پیگیر دوستان است که کمک می کند که مباحث از دیدگاه ها و زوایای مختلف دیده شود و اصلاح و چکش کاری شود.

    سلا مجدد

    متن هرچه سریعتر اصلاح شود و کژتابی ها برطرف شود؛ چرا که همانگونه که حساسیت دوستان را برانگیخت، ممکن است سبب سوء تفاهماتی بشود. از آنجایی که غالب متن دارای ادبیات طنز است و بعضی قسمت ها از شکل طنز خارج می شود، متن جدیدی با قالب یکپارچه تر ارائه بدید و البته به هر شکلی که صلاح دانستید از متن زیر در آن استفاده کنید:

    -کتابخانه:اگه میخواین از یه موزه اسناد، مجانی بازدید داشته باشین سری به کتابخونه بزنین. میتونین کتاب های دست نویس اقای مریام(یکی از نویسنده های مراجع رشته مکانیک)رو تو کتابخونه پیدا کنین؛ فقط مواظب کتاب ها باشین خدایی نکرده پاره نشوند که دوستان ورودی 1435نیز استفاده کنن.

    -آقای عرب احمدی: مسئول خوابگاه ها. به قدری ذهن دانشجویان را به خود مشغول داشته است که به تنهایی اهمیتی به اندازه یک ارگان پیدا کرده است. نکته ای که باید به خاطر داشته باشید اینست که اگر چنانچه اسمتان را در لیست کسانی که خوابگاه بهشان تعلق می گیرد مشاهده نکردید، در اجاره خانه عجله نکنید و در گرفتن خوابگاه از تجربیات ترم بالایی ها استفاده نمائید. چرا که تجربه نشان داده است کسانی که در ابتدا با پاسخ به هیچ وجه خوابگاه به شما تعلق نمی گیرد از درگاه ایشان رانده می شوند، مهر به نیمه نرسیده در خوابگاه به سر میبرند.

    -سیستم حمل و نقل: اتوبوس های دانشگاه بر دو دسته اند:1-اتوبوس های منتظر 2-اتوبوس های عجله مند. اتوبوس های منتظر را اتوبوس های پردیس کشاورزی می گویند که روبه روی ایستگاه اتوبوس و آنطرف خیابان در انتظار دانشجویان کشاورزی صبوری می ورزند و اتوبوس های عجله مند اتوبوس های پردیسند که کلا شش ماهه از کارخانه به دنیا آمده اند و بعد از اندکی مکث در ایستگاه به سرعت به سوی بیابان های پردیس پا به فرار می گذارند.دیده شده است گاهی دانشجویان جدیدالورود هنگام پیاده شدن از سرویس ها قصد پرداخت پول داشته اند که خنده و شوخی ترم بالایی ها را به دنبال داشته است.

    -باغبانی: جهت دست یابی به منابع توت، آلبالو، زرد آلو، انجیر، سیب، زیتون و محصولات کشاورزی کارگران زحمت کش بخش باغبانی می توانید از دانشجویان قدیمی تر کمک بگیرید. البته جوینده یابنده است پس اگر خوب بگردین خودتون آمار دستتون میاد.

    - دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری: این دفتر محل فعالیت های فرهنگی دانشجویی است. نکته مهم در همکاری با این دفتر این است که حتما فعالیت مد نظر باید در بردارنده یک عنوان دهان پرکن مذهبی باشد.

    امور فرهنگی دانشگاه: این دفتر محل فعالیت های فرهنگی دانشجویی است. نکته مهم در همکاری با این دفتر این است که حتما فعالیت مد نظر باید در بردارنده یک عنوان دهان پرکن مذهبی یا غیر مذهبی باشد

    -بوستان:همین قدر بگم که بر لب جوی نشین وگذر دوست ببین.ببخشین اشتباه شد گذر عمر ببین.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی